Pytania i odpowiedzi
- Przygotowanie Raportu RIF 01 standardowo trwa do 14 dni roboczych w przypadku kontrahentów krajowych.
- Przygotowanie Raportu RIF 02 standardowo trwa do 21 dni roboczych w przypadku kontrahentów krajowych.
- Przygotowanie Raportu RIF 03 standardowo trwa do 21 dni roboczych w przypadku kontrahentów krajowych.
W przypadku kontrahentów z UE lub spoza UE, termin wykonania Zlecenia ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą.
- Cena za Raport Informacyjny o Firmie RIF 01 wynosi od 1.200 PLN netto.
- Cena za Raport Informacyjny o Firmie RIF 02 wynosi od 1.700 PLN netto.
- Cena za Raport Informacyjny o Firmie RIF 03 (EX POST) wynosi od 2.900 PLN netto.
Uwaga!
W przypadku kontrahentów z UE lub spoza UE, cena sporządzenia Raportu RIF 01, RIF 02 lub RIF 03 ustalana jest indywidualnie.
Za Raport można zapłacić przelewem na konto bankowe lub poprzez system płatności online, który umożliwia również płatność kartą płatniczą/kredytową.
- Numer konta: 47 1140 2004 0000 3302 7784 7043
- Bank: mBank
Odbiorca:
- Krajowy Instytut Kontroli Biznesowej Spółka z o. o.
- ul. Sienna 93 lok. 35
- 00-815 Warszawa
- NIP: 5272839989
Tak, oczywiście.
Tak.
Należy wypełnić Zapytanie ofertowe, w którym są wyszczególnione dane potrzebne do przyjęcia Zlecenia.
Zespół naszych ekspertów ustala, sprawdza, zbiera i analizuje informacje, w tym dokumenty źródłowe, które pozyskują np. z baz własnych KIKB oraz z rejestrów i baz publicznych (KRS, CEiDG, KAS, MF, US, ZUS, URE, etc.) a także z dostępnych baz samorządowych. W przypadku zleceń dotyczących podmiotów zagranicznych zarówno sprawdzamy bazy zagraniczne i rejestry. Zbieramy też informacje z baz prywatnych krajowych i zagranicznych, od naszych partnerów serwisu BT24.pl. Wszystkie zebrane informacje o kontrahencie są przetwarzane przez doświadczonego analityka z zastosowaniem analizy podatkowej i finansowej oraz ryzyka kontrahenta, co daje Zleceniodawcy pewność należytej staranności oraz niezbędną wiedzę o sprawdzanym kontrahencie.
Wymagane przez Krajową Administrację Skarbową do oceny należytej staranności. Pamiętać należy, że w celu dochowania należytej staranności podatnik powinien przekonać Urząd, że podjął działania, które racjonalnie można od niego oczekiwać, które potwierdzają że transakcja jakiej był stroną, nie odbywała się z nadużyciem prawa do odliczenia VAT lub też nie była oszustwem VAT ewentualnie, że podatnik nie działał jak wspólnik, nieuczciwego kontrahenta.
W tym zakresie skuteczna, a zarazem wystarczająca dla Urzędu, okazuje się być procedura sprawdzenia kontrahenta jaką stosuje Zespół Bezpiecznej Transakcji.
Raport jest zbiorem informacji, wniosków i rekomendacji, które mają służyć przedsiębiorcy w podjęciu samodzielnie decyzji. To przedsiębiorca decyduje o wyborze dostawcy i warunkach z nim współpracy.
Jest kilka konkretnych powodów (korzyści) z posiadania takiego Raportu:
- Zgodnie z wymogami Krajowej Administracji Skarbowej, aby podatnik mógł skorzystać z prawa do odliczenia podatku musi wykazać, że jego zakupy towarów/usług były podjęte w celach gospodarczych, wiązały się z transakcją opodatkowaną VAT, a strony transakcji (czyli Ty i kontrahent) były podatnikami VAT. To zasada wystarczająca, kiedy nie ma oszustwa podatkowego. Natomiast kiedy Krajowa Administracja Skarbowa stwierdzi oszustwo podatkowe, należy wykazać (dowodem jest Raport), że dołożyłeś należytej staranności, a dodatkowo że nie działałeś jako „wspólnik” nieuczciwego kontrahenta lub jego dostawcy, którzy przez Krajową Administrację Skarbową zostali uznani za nieuczciwych podatników. Dlatego powinieneś dla przezorności ustalać wiarygodność swojego kontrahenta i działać z należytą starannością. Takie działanie w szczególności zalecamy, jeżeli działasz na rynku towarów wrażliwych lub podatnych, gdzie wskaźnik popełnianych oszustw podatkowych jest wysoki, a także jeżeli masz nowych lub znaczących kontrahentów, jeżeli dokonujesz okazjonalnego zakupu. W innych sytuacjach (wieloletnich kontrahentów) także zalecamy weryfikację tylko, że okresowo rzadszą. Musisz mieć bowiem na uwadze i to, że dynamika życia gospodarczego stwarza różne „niespodzianki” także stwarzające zagrożenie Twojego biznesu. Naszym mottem jest:” Lepiej zapobiegać niż gasić pożar”.
- Organy podatkowe dość szeroko i uznaniowo określają przesłanki należytej staranności. To problem. Jednak mają być to zwykłe, nie nadzwyczajne, działania jakie podatnik może (powinien) podjąć, żeby wykazać że nie wiedział i nie mógł wiedzieć, że kontrahent lub jego dostawca dopuszczą się oszustwa lub też uczestniczą w karuzeli podatkowej i zakup Twój, specjalnie wydłuża łańcuch „karuzeli podatkowej”. To ocenia Urząd podczas kontroli. Podatnik, który nie przekona Urzędu o swojej należytej staranności, zostaje pozbawiony prawa do odliczenia VAT zawartego w cenie zakupu towarów lub usług, a jeżeli sprzedał dalej towar lub usługę, to nałożona zostaje na niego sankcja VAT równa 100% kwoty wykazanego VAT na fakturze sprzedaży. Co ważne, takiego podatnika czeka jeszcze postępowanie karne skarbowe lub karne, w zależności od wartości podatku VAT na fakturach. Wiele firm już poniosło dotkliwe straty i zapłaciło VAT za nieuczciwego kontrahenta. W mediach jest wiele informacji o takich przypadkach.
- Raport dostarcza nie tylko wiedzy o kontrahencie, informacje w nim zawarte pomagają niekiedy uniknąć błędów w wyborze kontrahenta, a także pomaga uniknąć posądzenia przez fiskusa o świadomy udział w karuzeli podatkowej VAT (dowiedz się więcej…). Na pewno słyszeli Państwo o uwikłaniu firm w karuzelę VAT (dowiedz się więcej…).
- Raport jest ważnym dowodem zawartych w nim ustaleń. Co więcej, mają Państwo nie tylko dokument (Raport), ale też świadków. Opracowujący Raport mogą być świadkami w sprawie, co działa na Twoją korzyść. Raport to dowód, także w postępowaniu kontrolnym, na który możecie się skutecznie powołać.
Weryfikujemy podmioty krajowe i zagraniczne.
Tak posiadamy politykę prywatności i regulamin, które są dostępne pod linkami: https://bt24.pl/regulamin/ oraz https://bt24.pl/polityka-prywatnosci/.
Właścicielem Bezpiecznej Transakcji jest
Krajowy Instytut Kontroli Biznesowej Sp. z o.o.
z/s w Warszawie, ul. Sienna 93 lok. 35, 00-815 Warszawa.
Nasz zespół tworzą eksperci i specjaliści. Osoby z doświadczeniem w pracy w kontroli skarbowej i celnej. Zespół tworzą również eksperci specjalizujący się kryminalnej analizie oszustw VAT i Akcyzowych. Korzystając z tego doświadczenia sporządzamy raporty i analizy szybko i profesjonalnie. Znajomość listy wskazówek, jakimi posługują się organy kontrolne przy ocenie należytej staranności zapewnia skuteczność naszych Raportów.
Do wszystkich przedsiębiorców, którzy są podatnikami VAT lub/i akcyzy. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że usługę wybiorą Ci przedsiębiorcy, którzy wolą zapobiegać stratom i myślą o przyszłości swoich biznesów perspektywicznie, bo chcą odliczać VAT.
Raport RIF 03 może być wykorzystany w trakcie już trwających lub zakończonych postępowań prowadzonych przez Krajową Administrację Skarbową bądź ograny ścigania. Warunkiem jest pewność, że towar lub usługa były rzeczywiście przedmiotem zakupu, a także oświadczenie, że działaliście w dobrej wierze. W takich postępowaniach nawet zakończonych można zgłosić Raport jako środek dowodowy, na obronę własnych racji. Niekiedy to jedyny dowód na twoją korzyść.
Krajowy Instytut Kontroli Biznesowej
ul. Sienna 93 lok. 35
00-815 Warszawa